Kurs og seminarer

 For å finne andre kurs eller seminarer kan du gå til Cochrane Training.

 


Webinar: Preparing a Scoping Review within a Masters Degree Programme: Advantages, Disadvantages and Personal Insights

15. april - Kl. 12.00 - 13.00

Språk: Engelsk

Hvor: Zoom og Høgskulen på Vestlandet, Inndalsveien 28, 5063 Bergen. Room M308

Linda Biesty og Pauline Meskell skal snakke om hvordan skrive en scoping review som en masteroppgave. Basert på egne erfaringer vil de ta opp kompleksiteten, i tillegg til å belyse fordeler og utfordringer med metoden. Foredragsholderne ønsker å bidra med økt innsikt om det å skrive kunnskapsoppsummeringer, og spesielt scoping review, i en masterutdanning.

Dette er et hybrid arrangement av Cochrane Norway og fagseksjonen kunnskapsbasert praksis i samarbeid med Evidence-Based Research Network (EBR) og Cochrane People, Health Systems and Public Health
 

 

Her er lenken til webinaret:

https://hvl.zoom.us/j/6225962931?pwd=TlByQ3hNYnZaZHBwWFhsdWhLdEw2QT09&omn=63747414845

 


Cochrane Qualitative MEthodological LimitatiOns Tool (CAMELOT) Workshop 

13. august  -  12.30  - 15.00 

Språk: Engelsk

Hvor: Høgskulen på Vestlandet, inndalsveien 28, 5063 Bergen. Room M130/131

 

I denne workshopen vil vi introdusere Cochrane Qualitative Methodological Limitations Tool (CAMELOT). Vi vil diskutere hvordan den ble utviklet, introdusere CAMELOT-domenene og gå gjennom et praktisk eksempel på anvendelse av CAMELOT. Deltakerne vil deretter få muligheten til å jobbe i mindre grupper og øve seg på å anvende CAMELOT. Vi vil deretter diskutere eventuelle spørsmål eller utfordringer som oppstår ved bruk av CAMELOT.

Heather Menzies Munthe-Kaas, Dr.Philos, er forsker ved Centre for Epidemic Interventions Research ved Nasjonalt folkehelseinstitutt. Hun er medgrunnlegger av GRADE-CERQual-tilnærmingen og TRANSFER-tilnærmingen. Hun har gjennomført systematiske oversikter over effektivitet og kvalitative kunnskapsoppsummeringer i over ti år. Forskningen hennes er rettet mot bruk av designmetoder som er sentrert rundt mennesker for å utvikle metoder og verktøy for å forbedre nytten, relevansen og brukervennligheten til funnene i systematiske oversikter. Hun jobber også med utvikling og evaluering av ressurser for å lære kritisk helsekompetanse som et middel for å støtte informerte helsebeslutninger.

Meld deg på workshopen her